Narrow your search

Library

DocAtlas (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

PXL (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2002 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Wijze woorden : woordenlijst academisch Nederlands met idioomoefeningen
Authors: ---
Year: 2002 Publisher: Antwerpen InterL

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Wijze woorden' is een leer- en oefenboek en bevat zowel een alfabetische woordenlijst academisch Nederlands als een uitgebreid oefengedeelte dat een breed scala aan opdrachten bevat. Het is bedoeld voor hoogopgeleide (ver)gevorderde anderstaligen die zich voorbereiden op werk of studie. Het boek is uitstekend geschikt voor zelfstudie, maar kan ook in de les gebruikt worden, als aanvulling op de gebruikte leergang.


Book
Projectonderwijs : sturen en begeleiden van leren en werken
Authors: --- ---
ISBN: 9033449145 9789033449147 Year: 2002 Publisher: Leuven/Leusden Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Projectonderwijs is een vaste waarde in het hoger en het universitair onderwijs, zowel om zelfsturend teamwerk te leren toepassen in de praktijk, als om probleemoplossend te leren werken. Begeleiders van studenten moeten bij projectonderwijs echter over andere vaardigheden beschikken dan bij doceerwerkvormen. Dit handboek combineert een theoretisch kader voor projectonderwijs en voor het leren en werken in groep, met een praktisch pakket van taken en vaardigheden die in projectonderwijs aan bod komen. De structuur van dit praktisch pakket is tweeledig. Enerzijds worden de verschillende aspecten chronologisch behandeld: het voorbereiden, oriënteren en plannen; de taken en vaardigheden tijdens het projectwerk; de eindevaluatie en het afronden van een project. Anderzijds maken de auteurs onderscheid tussen taak- en groepsaspecten. Zo vallen kennismaken, communiceren, feedback geven en ontvangen onder het groepsgerichte, terwijl doelstellingen bepalen, taken verdelen, afspraken maken, plannen en evalueren bij de taakgerichte aspecten behoren. Elk aspect wordt kort theoretisch toegelicht en de relevantie voor projectonderwijs wordt aangegeven. Daarnaast reiken de auteurs instrumenten, oefeningen en checklists aan die kunnen helpen om de verschillende aspecten voor projecten in het projectonderwijs op een goede manier te laten verlopen.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by